Citroen BX TZD TURBO 4WD

Amžiaus projektas… Pradėjau berods 2010 nuo padovanoto GTI 4x4. Pastarasis buvo sudėtingos būklės, tad prasidėjo eilę metų trukusios dalių paieškos. Apie 2012 nupirkau TZD TURBO ir taip jau gavosi, kad bus TZD TURBO 4WD. Kada nors. Apie jį ir yra šita projekto tema.

Po 6 metų stovėjimo garaže Palangoje, atvažiavo BX`as pas mane į Arendalį. Kol kas, planas aptvarkyti tiek, kad pasidarytų važiuojantis projektas ir sutvarkyti norvegišką registraciją. Bus matyt kaip čia bus :slight_smile:


Pajudinau, pakilnojau porą kartų ir radosi bala prie galinio rato. Bako galinis kraštas irgi šlapias, įtariu teks pasileisti ten viską ir pakeisti ilguosius vamzdelius.

Pekeičiau galvos dangtelio tarpinę. Po paskutinio pakeitimo viskas leidžia nenormaliai. Nors naudojau hermetiką, bet vis vien alyva bėgo per visus galus. Nesu tikras kodėl. Hernetikas įtariu pagadino, o ne padėjo. Ten turėtų būti lengvas vakuumas dėl alsuoklio, ar ne?


Matosi kur leidžia per apačią:

Viršaus nenufotografavau, bet atrodė daug šlapiau ten viskas.

Galvos vaizdas:


Matosi kur leido, taip pat matosi žymės ant velenėlio. Velenėlis iš Peugeot 309 1.9 D.
Čia matosi kodėl hermetikas buvo prasta mintis:

Renkam viską atgal.

Surinkau naudodamas Loctite MR 5923 tarpinių sandariklį. Toks rudas baisiai lipnus skystis. Skirtas aviacinėms ir automobilinėms tarpinėms ir šiaip lygiems metaliniams paviršiams be tarpinės sandarinti. Bus matyt kaip čia viskas gausis. Tikiuosi bus sausa dabar jau.

Atėjo naujos aušinimo žarnos:


Yra berods 13 iš viso šitame BX modelyje. Viena sena palyginimui. Galima užsakyti įvairių spalvų, ne tik geltonas :slight_smile:
Pardavėjas eBay, daiktas.

Daugiau apie žarnas kitoje temoje.

Tikrinu ventiliatorių termostatus. Seną netyčia apgadinau, bet pasitaikė kitas nenaujas. Ant termostato parašyta 88/84 92/88. Įtariu čia temperatūros ribos, kai persijungia.


Abu kontaktai suveikia, vienas kiek anksčiau nei kitas, kaip ir priklauso. Folija padeda šildyti vidinį indą (popierinį puodelį), nes garavimas labai jau tam trukdo. Multimetras rodo 9,2 R, bet čia, spėju, purvini kontaktai turi įtakos. Vėliau pakartotinai merkiant/ištraukiant gražiai junginėjasi tarp 0 R ir > 999 R. Viskas OK.

Betvarkant aušinimo sistemą pastebėjau keistą barškėjimą. Paaiškėjo, kad kaltas generatorius.
Generatorių ištraukus ir pasukus su elektriniu atsuktuvu, aišku kad pasibaigęs priekinis guolis. Čia dar viena staigmena:


Dabar kaip iš aišku kodėl su krovimu buvo nelabai. Atsitiktinai papuolė skelbimuose generatorius nuo GTI. Literatūra kaip ir rašo, kad generatoriai turėtų tikti. Perku. Sudėjus šalia panašu kad tiks:

Kairėje senas, dešinėje naujas. Pardavėjas tėigė, kad generatorius naudotas tik kelis mėnesius.
Teko išimti radiatorių, bet naujas generatorius vietoje.

Viskas veikia, krauna, garsų nebėra.

Tik akumuliatorių gerokai nusodinau kol pastebėjau, tai teko šiek tiek pakrauti

Naujos klemos. Senos švininės jau buvo išsitempę ir varžtai užrūdiję.


Sutrūnijęs grįžtamo trišakis iš virš galinio traverso. Šialia - pneumatinis 6 mm trišakis. Turėtų tikti. Jei netiks su originaliais vamzdeliais, tiks su 6 mm pneumatiniais. Slėgio ten beveik nėra, bet turi būti atsparus mileralinei alyvai.